Her i Danmark bryster vi os af at være et af de førende lande på mode og design front.
Ingen tvivl om at vi har gjort det godt i forgange tider, med designere som Arne Jacobsen, Wegner og Kaare Klint inden for møbel og arkitektur. Men hvordan går det inden for modens verden? Bliver Danmark overhovedet set?
Flere steder arbejder på at få Danmark set
Der er flere projekter som arbejder på at få Danmark set på den globale modescene. Tag for eksempel Copenhagen Fashion Week, som står for den traditionelle mode uge i København 2 gang om året. Den bliver fulgt af mange forskellige medier, lige fra de store magasiner og blade.
En ting som har vist sig i løbet af de seneste par år er at bloggere har en meget stor indflydelse især inden for mode. En af disse slags er Denmark-en-Vogue.de som udelukkende skriver om dansk mode og danske modebrands. Det er et godt eksempel på at dansk mode ER kendt i ude i verden.
Gør mærkerne nok selv for at blive kendte
Det må jo være i de forskellige danske mærkers egne interesse at komme ud over den danske grænse. Det er der hvor de virkelig kan gøre en forskel i forhold til deres egen indtjening.
For alt andet lige må vi sige at Danmark er et lille land, og dermed er indtjeningspotentialet også derefter. For at rykke og blive stører er det udlandet de skal til.
Her er et godt bud Tyskland, som bloggen Denmark-en-Vogue.de og er bevis på, i og med at der er aktivitet, og dermed må der også være læser til den, hvilket igen betyder at der er et publikum for dansk mode syd for grænsen.
Et brand der gør det
Kopenhagen Fur er et godt eksempel på et brand der er tilstede i udlandet. De har en andel på ca. 60% af verdens marked inden for pelshandel. Det må man sige er imponerende, og så selvom man er uenig i deres branche. Det er noget som resten af den danske modebranche kan lære noget af. For vi kan jo godt her i Danmark 😉